• Om oss

Vår resa

När P&P grundades var det under namnet ”P&P Specialprodukter”, år 2005 bytte vi namn till Pole & Position Technology. Under starten 1992 så fanns bara en produkt i sortimentet och det blev starten för att utveckla ett produktprogram med underhållslösningar mot fler målgrupper. För oss är det viktigt att enbart samarbeta med experter vilket innebär att vi använder oss av ett stort nätverk fabriker med specialistkompetens inom just sitt område. Varje produkt testas och konkurrensutsätts noga innan lansering. Detsamma gäller befintligt sortiment som kontinuerligt uppdateras eller byts ut i takt med marknadens utveckling inom miljö och teknik. På vår inköpsavdelning präglas arbetet av nyfikenhet och tålamod. Vi har valt att inte ha för stort produktsortiment för att säkerställa att produkterna uppfyller våra krav för att ge bra service till våra kunder, idag har vi ca 175 kvalitetsprodukter.

Vi finns för att serva dig

P&P Technology är ett fristående bolag som arbetar med uppsökande idéförsäljning av förbrukningsmaterial i premiumsegmentet. Sedan 1992 har vi servat branscher inom bygg, fastighet, kommun, landsting, stat, restaurang, storkök, lantbruk, camping, lokalvård, entreprenad, fordon, maskin samt industrins underhållsavdelningar vilket ger oss mångårig erfarenhet och branschkännedom.

Vår säljkår består av ett tjugotal säljare utspridda i hela Sverige samt delar av Norge. Genom personliga besök hos slutanvändaren skapar vi en djupare kunskapsförståelse och insikt i varje unik verksamhet och dess utmaningar. Det ger oss också möjlighet att dela med oss av den samlade erfarenhet och kompetens vi besitter inom såväl vår egen säljkår som vårt nätverk av fabriker och laboratorier. Det personliga besöket ger också dig som kund möjlighet att testa, ställa frågor och få instruktioner om hur du ska gå tillväga för att uppnå maximalt resultat vad gäller kvalitet och kostnadseffektivitet.

En stark organisation

Vi servar idag över 10 200 kunder i Sverige, Norge, Finland och har ett tätt samarbete med 90 fabriker från tre världsdelar som fungerar som leverantörer. I våra samarbetsfabriker finns hundratals personer som arbetar med utveckling och forskning för att ligga i framkant med nya innovativa produkter. Vårt kontor och lager finns i Smålandsstenar, därifrån levereras alla våra produkter från moderna och ändamålsenliga lokaler på 900m2.

Varför uppsökande försäljning?

Uppsökande försäljning har genom historien varit ett mycket kraftfullt och framgångsrikt sätt att nå ut till kunder och presentera nya kvalitéts produkter. Vi värdesätter personliga relationer och genom personliga relationer skapar vi närhet och förtroende hos våra kunder. Det personliga mötet ger dig som kund möjlighet att testa en produkt, ställa frågor och få instruktioner om hur man ska gå tillväga för att uppnå maximalt resultat med varje produkt.

Genom ett smalare utbud av produkter kan vi som direktförsäljningsbolag hålla en mycket hög kvalitetskontroll och sakkunnighet om produkterna. Du som kund kan då känna dig extra trygg och säker vid inköp. Visste du att många av dagens självklara produkter på marknaden har börjat sin lansering genom försäljningsmetoden ”uppsökande försäljning”.

Körkortet

1920-talet åkte körlärarna ut till de stora gårdarna och erbjöd körteori i hemmamiljön. Efter uppkörning ute på gårdsvägarna gjordes affären klar vid köksbordet.

Kylskåpet

Tillverkningen av de första kylskåpen började 1925 och la grunden till företaget Elektrolux som idag är världsledande inom branschen. Deras huvudsakliga försäljningsmetod var uppsökande direktförsäljning för att nå ut med sina produkter.

Dammsugaren

Elektrolux fortsatte sin lansering av nya produkter genom direktförsäljning. Dammsugaren rullade in på bred front i de svenska hushållen under 1940 - 1950-talet. 

 Försäljarna från Elektrolux gick från dörr till dörr och demonstrerade hur lätt och effektivt smutsen sögs in och försvann (Görs än idag genom företaget Lux!).

 
TV:n

Vid lanseringen på 1950-talet åkte säljare ut till Folkets Hus lokaler och visade upp för allmänheten hur TV-apparaten fungerade.

Det var före masten var i bruk i området, så sändningen skedde bara från bakre delen av lokalen fram till podiet där TV:n stod. Efter denna demonstration togs order upp direkt för inköp av en egen TV (En av de första säljarna var TV-legenden Lennart Hyland!).

Mobiltelefonen

1980-talet började exploateringen av mobiltelefoner med “business to business”. En av de första storsäljarna var Nokias “Cityman” (Priset var runt 30.000kr i dagens penningvärde!).

P&P har fortsatt på den historiska linjen med uppsökande försäljning och väljer att besöka dig som kund för att på ett personligt och sakkunnigt sätt presentera våra kvalitetsprodukter för dig.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.